Stavba malého skladiště od Malé železnice

22. srpna 2017 v 14:32 | Miloš |  Ze stavby
Pro nově budovaný "kobercový minimodul" malé stanice Terkovice začínám nejdříve stavět budovy. Protože jsem budovy už desítky roků nestavěl a to jsem ještě tehdy stavěl typické plasťáky metodou "za jeden večer hotovo", chtěl jsem teď udělat budovy opravdu pořádně a tak jsem se rozhodl si nejdříve nacvičit příslušné techniky a postupy na malé a levné budově skladu s rampou, který použiji v této stanici.
Po rozsáhlém průzkumu fotodokumentace skutečných skladů a nabízených stavebnic skladů jsem se nakonec rozhodl použít stavebnici Malé skladiště od výrobce Malá železnice (stránka výrobce).
Původní výrobcem navržené provedení stavebnice:

Jedná se sice o jednoduchou a plně plastovou levnou stavebnici, to však pro mě byla ta správná výzva, abych si budovu dotvořil podle svého a vyzkoušel si na ní různé možnosti vylepšení. Pokud by se úpravy nepovedly, nebude to navíc tak výrazná peněžní ztráta a nebude tedy případně pokažené dílo tolik bolet.
Ze stavebnice jsem hlavně s výhodou použil celkem slušně navrženou hrubou kostru stavby a nemusel jsem tedy pracně vymýšlet a převádět rozměry jednotlivých dílů. Jen nájezd na rampu jsem potřeboval udělat směrem dozadu od kolejí a nevyčnívající z obdélníku rampy, ale ta úprava byla úplně jednoduchá a stačilo jen přidat 4 jkednoduché řezy a bylo hotovo. Rovněž polepová imitace podezdívkového kamenného zdiva je ve stavebnici celkem slušná a tak jsem ji rovněž použil.


Vnější stěny budovy a pochozí lávky jsem se rozhodl místo původní plastové fólie realizovat naznačenými prkny z odřezků dýhy. Prkna jsem nastříhal v šířce cca 2-3 mm z pásků dýhy obyčejnými nůžkami a prkno po prknu nalepil Herkulesem na kostru budovy - po zaschnutí délku zaříznu podle tvaru kostry budovy. Vnitřek budovy jsem vylepil dle návodu původními plastovými fóliemi a trochu zašpinil a rozbil jejich dokonalou jednotnou barevnost akrylovými barvami - stejně nebude vnitřek skoro vidět a tak to jistě úplně postačí.
Původní uzoučkou obrubu rampy jsem nepoužil a nahradil ji masivní obrubou z "kvádrů", kterou jsem vyrobil z přehnutého a pak na kousky rozstříhaného pásku kartónu, který jsem nalepil opět Herkulesem a následně zabrousil jemným smirkem a natřel zrnitou barvou Kámen od Poláka. Na podezdívku jsem vystřihl a nalepil původní povedenou imitaci kamenného zdiva z obsahu stavebnice.


Dýhu jsem zaříznul podle původní kostry a napustil běžnou lazurou na dřevo Luxonol v odstínu Palisandr. Kamennou podezdívku jsem natřel akrylovými barvami - každý kámen v okolí vždy trochu jinou barvou a pak jsem po zaschnutí zalil spáry mezi kameny trochu zašpiněnou bílou a povrchy vystouplých kamenů hned setřel papírovou utěrkou. Rampu a její obrubníky jsem natřel barvou Beton od Poláka. Pak jsem si vytiskl na lesklejší a tužší papír zlutočerné pruhy a ty vystřihl, přehnul a Herkulesem nalepil na příslušné hrany. Původní okna stavebnice jsem natřel hnědou akrylovou barvou, podlepil průhlednou fólií, zezadu trochu zašpinil a nalepil do okenních otvorů.


Pokračoval jsem dále patinací prken skladu. Prkna jsem uprostřed přebrousil jemným smirkem, abych naznačil vyšisování nátěru sluncem, pod střechou je barva tmavší a dole rovněž vzlínající vlhkostí. Tmavší plochy jsem zvýraznil akrylovou Umbrou pálenou. Umístil jsem vnitřní a vnější osvětlení a přidal konzolu na telefonní vedení. Přilepil jsem pak původní střechu ze stavebnice, ale nepoužil jsem původní plastový polep. Misto něj jsem nalepil na střechu malířskou maskovací pásku a naznačil tím lepenkové pásy, které jsme pak pro zpevnění přetřel Herkulesem, aby se nekrabatily při pozdějším barvení šedou akrylovou barvou. Místo původních opravdu hnusných plastových vrat jsem vyrobil nová vrata z lepenky, nastříhané dýhy, kousku průhledné fólie a kousku drátu dveře úplně nové, natřel je rovněž stejně jako stěny skladu a zalepil zevnitř do otvoru pro vrata.

Střechu jsem natřel šedivou barvou, po zaschnutí jsem ji celou zamazal olejovou barvou čerň kostní a tu po zavadnutí opatrně stíral směrem dolů, jako by stékala voda. Po dalším zavadnutí jsem ještě tou černou trochu zvýraznil okraje "lepenky" a na okrajích střechy nanesl štetcem trochu zelené nastrouhané křídy jako naznačení řas a mechu na střeše. Fotografie trochu klame, ve skutečnosti se nezdá ta střecha tolik zelená. Plochu rampy jsem natřel barvou Asfalt od Poláka a budu ji ještě patinovat. Olejovými barvami a pigmenty ze strouhaných kříd jsem provedl patinaci dřevěných částí budovy a podezdívky.

Sklad ze strany automobilní rampy.

Nakonec jsem provedl finální patinaci a zatravnění nákladové plochy a umístil dovnitř zboží a figurku. Tím je myslím stavba skladiště hotová, i když ten povrch nakládací rampy se mi ještě úplně nelíbí a ještě ho jistě upravím, ale nejspíš až v kontextu okolní krajiny po usazení na místo.
Jinak jsem myslím s budovou skladu spokojen a ty moje úpravy ji oproti původní stavebnici výrazně vylepšily.



Dále budou pokračovat dalšími stavbami Malého nádraží Terkovice.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama